VIDEO’S / TIPS

Training fasciitis plantaris/ peesplaatontsteking.

​

Heb je last van hielpijn, peesplaatontsteking, hielspoor? Neem een tennisbal of egelbal en rol er met je voet overheen. Door het trainen van je voeten ontwikkel je goede voetspieren. Sterke voetspieren zorgen  ervoor dat je de teen goed kan bewegen.

Trainen van de voetspieren om en om.

​

Ga op je sokken op een gladde ondergrond staan, 

Plaats je voeten op heupbreedte, met de tenen recht naar voren. Grijp met je rechtertenen de vloer en probeer hiermee de voet naar voren te schuiven. 

Laat de rechtertenen los en doe nu hetzelfde met de linkervoet.Blijf het grijpen om en om doen, zodat je langzaam als een rups naar voren schuift.

Ga door totdat je ongeveer 1 meter bent verplaatst.

Hou je bovenlijf stil en beweeg alleen vanuit de voeten. Als verzwaring kan je deze oefening ook op blote voeten uitvoeren.

Voettraining op 1 been.

Ga op je sokken op een gladde ondergrond staan,

Plaats je voeten op heupbreedte met de tenen recht naar voren.

Til je rechtervoet op.

Grijp nu met je linkertenen de vloer en probeer hiermee de voet naar voren te schuiven. 

Laat de tenen los en herhaal.

Ga door totdat je ongeveer 1 meter bent verplaatst. Wissel dan naar het andere been.

Hou je bovenlijf stil en beweeg alleen vanuit de voet. Als verzwaring kan je deze oefening ook op blote voeten uitvoeren.

Voet training voor de voetspieren.

Ga zitten en doe je sokken en schoenen uit. Leg een handdoek voor je op de grond en probeer met je tenen een grijpbeweging te maken en de handdoek zo steeds een beetje dichterbij te trekken. Vervolgens probeer je met de tenen de handdoek weer van je af te duwen.

Voet training voor de voetspieren.

Ga zitten en trek je sokken en schoenen uit. Leg een handdoek voor je op de grond. Grijp met je tenen de handdoek vast en pak die op, vervolgens werp je de handdoek weer weg en grijp je met de andere voet de handdoek weer op. Herhaal deze oefening.

CINDY ROBBEN PEDICURE

★ ★ ★ ★ ★